Random werk

  • Life brought us together
  • Hats
  • Den Bosch / s-Hertogenbosch in zwart/wit Maart 2001
  • St Joseph's I
  • Basic-DP serie zwart/wit fotografie
  • Utrecht 1954 stadsbeelden
  • Huis van Bewaring 's-Hertogenbosch 004
  • Basic DP 17
  • Womens Line 2 Torso
  • Huis van Bewaring 's-Hertogenbosch 024
  • 2018
  • Man en speelgoed / Man and Toys
  • Huis van Bewaring 's-Hertogenbosch 021
  • Jaren 1941-1945
  • Photoshoot Jan-Clemens Lampe april 1989 - 5 themas
  • Looking Glasses
  • De foto voor de balletjuf

Klik voor meer info

Vorige product Terug naar overzicht Volgend product
Uitprinten

Mixed media

Landscape

 
Categorie:Mixed media
Landscape
Artikelnummer:147
Prijs:€ 1100,00
Titel/Title:  Landscape
Jaar/Year:  2007
Formaat/size (cm bxhxd):  ingelijst achter glas / framed behind glass 124x55x10 in Monart atelier lijst
Materiaal/Material:  schapenvacht/wool fell/ ink(t)
Ondergrond/ground:  MDF,Cardboard/Karton
Stijl/Style:  Mixed Media

Foto © Jan-Clemens Lampe
Landscape 

In 2007 was het voor mij een uitdaging om de zachte vacht van het schaap als ondergrond te gebruiken voor het tekenen van iele lijnen van een landschap.
in mijn verzameling had ik nog een gestileerd flesje ‘Parker Quink permanent Blue-Black ink’ dat ik wilde gebruiken. Nadat de schapenvacht was opgeplakt werkt de tekening in fase aangebracht, omdat elke lijn moest worden gestuurd, door bij het uitgieten van de inkt de schapenvacht langzaam en sturend te kantelen, omdat de inkt niet direct hecht op de vette wol.
Na de eerste lijn moest enkele uren worden gewacht tot de inkt in de wol was ingetrokken. Het aanbrengen van de tekening heeft daarom enkele dagen gekost.
Het werk kreeg de titel 'Landschap'.
Ook deze 3-D productie vroeg om een zwart houten kastvormige inlijsting door Lijstenmakerij Monart met glas na het prepareren van de schapenvacht tegen motten. De lijst is, gezien het gewicht, voorzien van een dubbel ophangsysteem. Het werk is rechts onder gesigneerd met ‘Jan-Clemens Lampe’ (English)

Landscape 

In 2007 it was a challenge for me to use the soft fur of the sheep as a substrate for drawing the lines of a landscape.
in my collection I still had a stylized bottle of 'Parker Quink permanent Blue-Black ink' that I wanted to use. After the sheepskin was pasted, the drawing worked in phase, because each line had to be steered, by pouring the sheepskin slowly and steer when pouring the ink, because the ink does not directly adhere to the greasy wool.
After the first line a few hours had to be waited until the ink had been drawn into the wool. The application of the drawing therefore took a few days.
The work was given the title 'Landscape'.
This 3-D production also demanded a black wooden box-shaped framing by Lijstenmakerij Monart with glass after preparing the sheepskin against moths. The frame is, given the weight, equipped with a double suspension system. The work is signed at the bottom right with 'Jan-Clemens Lampe'
 


Interesse? Neem contact met mij op via / Interested ? Contact me via info@janclemenslampe.nl.
Landscape bestellen / interesse
Geslacht: Dhr. / Mevr.
Voornaam:
Tussenvoegsel:
Achternaam:
Adres:
Postcode:
Plaats:
Land:
Telefoon:
E-mail adres:
Opmerking:
CAPTCHA Image
Voer de beveiligingscode in: